Thursday, March 11, 2010

AyaH...ku rinDui mu...

Aku merenung ke luar
gelapnya malam bagai menggamit kenangan
aku masih ingat
tak mungkin akan terlupa
pada pandangan mata seorang lelaki bergelar ayah...

Aku melihat ke langit
bintang yang berkedip
bagai mengimbau sejarah silam
terasa bagai terlihat susuk tubuh tua
yang leka bekerja
aku disini di padang sepi
tanpa senyum
tanpa tawa...

Aku memandang ke luar
sunyinya malam
bagai terasa sepinya hati si tua
bagai terasa peritnya jiwa si bapa
menanti panggilan aku...anaknya
menunggu pulangnya aku...harapannya

Kurenung langit yang gelap
cuba mencari kekuatan dalam kepayahan
cuba mencari cahaya dalam gelapnya malam
hati kecil berlagu sepi
Oh Tuhan...
ampunkan HambaMU yang terlupa
ampunkan HambaMU yang terleka
lupa pada jerih perih seorang ayah
leka dengan indahnya maya
hingga lupa pada hati seorang bapa
bahagiakan dia Ya Allah...
kerna aku tidak mampu mengesat air matanya lagi

Gelapnya malam ini
terdengar laungan keramat
membisik kata semangat
hanya doa mampu ku iringkan
untukmu wahai si tua... bergelar ayah...

0 comments:

 
::::We are FriendS :::: Blogger Template by Ipietoon Blogger Template